
Algemene voorwaarden Praktijk rouw van jou
Inleiding
In deze algemene voorwaarden lees je de regels voor onze samenwerking bij individuele therapie.
Heb je er vragen over? Stel ze gerust aan: info@ruimte-voorjou.nl
1. Wie is wie?
Als je in deze algemene voorwaarden ‘jij’, ‘je’ of ‘jou(w)’ leest, bedoel ik jou als cliënt. Lees je ‘Praktijk ruimte voor jou, ‘ik’ ‘mijn’ dan bedoel ik “Praktijk ruimte voor jou ‘’ ingeschreven onder Kamer van Koophandel nummer: 84033061 en gevestigd aan de Annerweg 34a, 9471 KV Zuidlaren.
2. Algemene voorwaarden – geldigheid en andere afspraken
Wanneer gelden de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden horen bij elke begeleidingssessie. Als je akkoord geeft op het intakeformulier, dan ga je akkoord dat deze voorwaarden hierop van toepassing zijn.
Wat gebeurt er als een bepaald onderdeel niet geldig is?
Is een bepaald onderdeel van deze algemene voorwaarden niet meer geldig? Bijvoorbeeld doordat de wet is veranderd. Dan blijft de rest van de voorwaarden wel geldig. We overleggen dan samen hoe we tot een nieuwe afspraak komen en zoeken hierbij aansluiting bij het doel en de strekking van de algemene voorwaarden.
3. Individuele begeleiding
Hoe wordt een begeleidingstraject opgestart?
Ik werk met een intakegesprek om elkaar te leren kennen en de hulpvraag te formuleren. Zowel jij als ik kunnen na dat eerste gesprek bepalen of er een vervolgsessie zal plaatsvinden. Mocht ik vinden dat jouw hulpvraag niet bij mij past dan zal ik dat ook aangeven en je helpen om een passende therapeut te vinden.
Welke regels gelden voor het verzetten van een afspraak
Omdat ik tijd voor je reserveer, maken we de volgende afspraken voor het verplaatsen of afzeggen van sessies:
- Tot 24 uur voor de sessie is het afzeggen kosteloos en maken we een nieuwe afspraak.
- Als je de afspraak in minder dan 24 van tevoren afzegt of helemaal niet komt, dan wordt de hele sessie in rekening gebracht.
4. Wat kan je wel en niet van mij verwachten?
Kwaliteit sessies
Ik zorg ervoor dat het begeleidingstraject voldoet aan de kwaliteit en eisen die aan een therapeut gesteld worden en bijdragen aan jouw hulpvraag. Dit doe ik door middel van psycho-educatie te geven, passende werkvormen in te zetten en door bijscholing te volgen. Ik kan echter geen resultaten beloven. Het succes van het begeleidingstraject is namelijk mede afhankelijk van jouw actieve bijdrage en inzet tijdens de sessies.
- Vertrouwelijkheid
Ik ga vertrouwelijk om met de door jou gedeelde informatie tijdens het begeleidingstraject en spreek niet over jou met derden. Uitzonderingen hierop zijn de volgende situaties:
• Wanneer ik er wettelijk toe verplicht ben.
• Wanneer het nodig is voor overleg met een huisarts. Dit zal ik van tevoren aangeven aan jou.
• Tijdens intervisie en supervisie is het mogelijk dat ik jouw casus inbreng. Dit doe ik altijd geanonimiseerd.
Privacy
Hoe ik met je privacy omgaan, lees je in mijn privacy-verklaring.
5. Facturering en betalen
Na elke begeleidingssessie reken ik met je af via een QRcode. De factuur verstuur ik daarna per email. Soms lukt digitale betaling niet, dan stuur ik een factuur per email en is de betalingstermijn 14 dagen. Mocht betaling om welke reden dan ook uitblijven dan breng ik de wettelijke rente en incassokosten in rekening na de betalingstermijn.
6. Wat doen we als je een klacht hebt, je mij aansprakelijk wilt stellen, of een (dreigend)
conflict is?
Zie hiervoor het document over de klachtenprocedure.
Aanvullend daarop gelden ook de onderstaande regels:
Als ik aansprakelijk ben voor schade die bijvoorbeeld ontstaat door het niet nakomen van verplichtingen uit de overeenkomst, of op een andere manier, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot de vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de voor de overeenkomst bedongen prijs, exclusief btw. Ik ben verzekerd tegen aansprakelijkheid. De aansprakelijkheid zal beperkt zijn tot het bedrag dat mijn verzekeraar uitkeert.
Ik ben nooit aansprakelijk voor indirecte schade zoals; gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill of schade door bedrijfsstagnatie. De beperking van de aansprakelijkheid geldt niet als de aansprakelijkheid komt door onze opzet of bewuste roekeloosheid. Elke aansprakelijkheid vervalt na één jaar vanaf het moment dat de opdracht is voltooid of bij vroegtijdige beëindiging.
7. Waarnemingsregeling
Indien ik niet in staat ben om de begeleiding of therapie voort te zetten (bijvoorbeeld in geval van vakantie, ziekte, overlijden), heb ik een waarnemingsregeling getroffen. In dat geval zal Trudy Satink van Praktijk Rouw van jou ’ mijn werkzaamheden tijdelijk overnemen.
De waarnemer zal:
Zich houden aan dezelfde beroepsethische en juridische richtlijnen als ik.
Indien nodig en in overleg met jou, zorgdragen voor een soepele overdracht of afronding van de begeleiding. De contactgegevens worden uitsluitend gedeeld als dit noodzakelijk is voor de voortgang van de begeleiding.
De contactgegevens van de waarnemer zijn:
Trudy Satink
Praktijk rouw van jou
Molenaerstraat 40
Haarlem, Noord-Holland
trudy@praktijkrouwvanjou.nl
06 – 21 13 53 39
8. Afsluiting
Dit zijn mijn algemene voorwaarden, mocht je er vragen over hebben, dan hoor ik ze graag.
Deze versie is voor het laatst gewijzigd op 26 april 2025.